Choď na obsah Choď na menu
 

Audiencia u pápeža Františka – transsexuál a jeho snúbenica

 

RÍM, 28. januára 2015 (LifeSiteNews.com) – Pápež František prijal v sobotu na audiencii dve ženy, ktoré médiá označujú za „transsexuála a jeho snúbenicu.“

Žena, ktorá sa teraz volá Diego Neria Lejarraga povedala španielskym médiám, že pápež ju dvakrát prekvapil - najskôr, keď jej z čista jasna zavolal raz v decembri a potom neskôr na Štedrý večer. Bolo to potom, ako sa médiám sťažovala, že jej miestny farár ju nazval „dcérou zla.“ Neria Františkovi napísala sťažujúc sa na odmietnutie miestnou farnosťou potom, ako podstúpila „zmenu pohlavia.“

Predtým by som sa neodvážila niekomu takému napísať, ale popri tom všetkom čo počujem že pápež František robí, som mala pocit, že ma bude počúvať,“ povedala Neria sa pre americké španielske noviny Hoy  vyjadrila, že „prvý hovor bolo niečo, čo vôbec nečakala.“

Keď mi zavolal druhýkrát, stále som nemohla veriť tomu, čo sa deje, pretože môj prípad je len také nič. Na svete je toľko trpiacich ľudí, ktorí si nezaslúžia, aby si ich všimol pápež.“ Povedala, že stretnutie navrhol pápež František keď jej povedal, že to dohodne a zavolá jej späť.

Pápež tieto dve ženy prijal v Dome sv. Marty na „striktne privátnom stretnutí.“ Podľa žurnalistky denníka Hoy Any B. Hernandezovej je to možno znamenie, že „pápež František môže tiež zmeniť pravú podobu ľudí, katolíkov, ktorí sa podobne ako Diego rozhodli alebo rozhodujú zmeniť svoje pohlavie.“

Učenie katolíckej cirkvi však „zmenu“ pohlavia považuje za nemožné a za priestupok voči zámeru Stvoriteľa.

Samotný pápež kritizoval premenlivé teórie gender ideológie. Počas interview 19. januára nazval klam „gender teórie“ formou „ideologickej kolonizácie.“

Aj rakúsky biskup Andreas Laun uviedol, že na ich stretnutí pápež František zavrhol „gender ideológiu“ ako „démonickú.“

Gender ideológia je pre človeka naozaj deštruktívna, a preto ju pápež právom mohol nazvať démonickou,“ napísal biskup Laun. „Podstatou tohto výplodu rozumu je konečný výsledok – radikálny feminizmus – ktorý si privlastnila homosexuálna lobby.“

Neria vo svojom liste výslovne napísala, že sa kvôli svojmu rozhodnutiu cítila byť mimo Cirkvi a že sa „bojí“ pristupovať k svätému prijímaniu. Pre denník Hoy neuviedla, čo jej povedal pápež; zmienila sa iba, že ju objal.

Jej čin vyvolal na strane homosexuálnych aktivistov potlesk. Desaťročia pracujú na tom, aby podkopali učenie Cirkvi týkajúce sa sexuality. Výkonná riaditeľka organizácie DignityUSA Marianne Duddy-Burke povedala homosexuálne orientovaným novinám Washington Blade, že toto stretnutie bolo „veľmi významnou udalosťou.“

Vyjadrila sa: „Skutočnosť, že sa pápež stretol s transsexuálom, ktorý chce vstúpiť do manželstva a to, že stretnutie vyvolalo v mužovi väčšiu nádej čo sa týka jeho miesta v Cirkvi je znakom záujmu o tých, ktorí sú na úplnom okraji Cirkvi.“ Duddy-Burke tiež povedala: „Verím, že pápež tohto muža naozaj počúval a že bude hovoriť, o tom, čo počul.“

Organizácia DignityUSA na to ostro zareagovala, keď sa vyjadrila, že hnutie homosexuálov bolo „znepokojené a sklamané“ komentármi pápeža Františka ohľadom svätosti a nezrušiteľnosti manželstva a učenia Cirkvi o nemorálnosti antikoncepcie, ktoré vyslovil v Manile.

Vo svetle priaznivejšieho a citlivejšieho prístupu k záležitostiam LGBT osôb, ktorý pápež za posledné dva roky zaujal, je znepokojujúce počuť od neho ako od hlavy katolíckej cirkvi vyjadrovanie charakteristické pre kresťanských lídrov a politikov extrémnej pravice,“ povedala skupina.

Na stretnutí v Manile pápež František povedal, že rodina je ohrozená „rastúcou snahou niektorých ľudí zmeniť definíciu samotného manželského zväzku, a to relativizmom, efemérnou kultúrou a tým, že nie sú otvorení životu.“

Dodal, že „každá hrozba, ktorej rodina čelí, je hrozbou pre samotnú spoločnosť.“

Denník Washington Blade tiež citoval riaditeľku Iniciatív Latinoameričanov a katolíkov z organizácie Human Rights Campaign Lisbeth Meléndez Riverovú: „Vieme, že toto je spôsob pastoračnej činnosti a inklúzie tých na okraji, ktorej je Cirkev schopná.“

Z Vatikánu však zatiaľ nevyšla žiadna správa, ktorá by toto stretnutie objasnila alebo okomentovala, hoci sekulárne médiá zbierajú množstvo správ týkajúcich sa práve tohto stretnutia.

Pápež František pokračuje v potešovaní homosexuálnych osôb aj napriek svojmu neustálemu pripomínaniu katolíckej mravouky, ktorý časopis The Advocate nazval „zmiešaným záznamom, pokiaľ ide o osoby LGBT. Veľa ľudí volalo úžasom, keď pápež pozmenil tón katolíckej cirkvi ohľadom záležitostí LGBT. Zároveň bol však terčom kritiky za málo zmien v politike.“

V roku 2013 nazval magazín pápeža svojím „Človekom roka,“ čo bolo odpoveďou najmä na jeho komentáre v rôznych rozhovoroch, vrátane neslávne známeho výroku „kto som, aby som súdil,“ keď sa vracal z Brazílie. V decembri 2013 sa však muž Parker Marie Molloy z časopisu The Advocate, ktorý tvrdí, že je „transsexuálom – ženou,“ sťažoval, že pápež „neprispel“ k tomu, čo ideológovia gender teórie považovali za jeho sľub, pokiaľ ide o „transgender“ záležitosti.

Aj tak však v porovnaní s pápežom Benediktom XVI., ktorý sa neunúval verejne vystúpiť proti ideológii gender podporujúcej existenciu fenoménu „transgender“ ako hlavnej platformy, hovorí o Františkovi pozitívne. Molloy teda uvádza slová Benedikta ako kontrast, keď spomína jeho vyjadrenie z homílie v roku 2012, že v rámci novej „gender“ filozofie pohlavie viac nie je prirodzenou danosťou, ktorú by mal človek prijať a osobne naplniť zmyslom.“

Benedikt povedal, že ide o sociálnu rolu, pre ktorú sa človek slobodne rozhoduje, pokým doteraz za neho rozhodovala spoločnosť. Hlboký klam tejto teórie i antropologickej revolúcie, ktorá sa v nej ukrýva, je evidentný.

Pápež František zatiaľ nenariadil v cirkevnej doktríne žiadnu zmenu. Tento muž bol na obálkach časopisov The Advocate, Time a New Yorker preto, že zmenil tón, akým hovorí Cirkev, no odhliadnuc od toho ostal v podstate rovnaký,“ napísal Molloy.

Zdroj: TU