Choď na obsah Choď na menu
 

Homo agenda - ústredná téma prezidentskej kampane Hillary Clintonovej

 

Hillary Clintonová uverejnila video, kde ohlásila svoju kandidatúru za americkú prezidentku a porovnáva svoju osobné politické ambície k veľkým udalostiam v životoch bežných Američanov. Video s názvom „Začíname“ ukazuje ľudí, ako sa pripravujú na zvládnutie nových výziev, od založenia novej jarnej záhrady cez nové podnikateľské príležitosti po prípravu na nové rodičovstvo.

Väčšina príkladov má v podstate bežný scenár: mamu sťahujúcu sa pri hľadaní lepšieho školského obvodu pre svoje dieťa, pár očakávajúci svoje prvé dieťa, ženu pred odchodom do dôchodku, dieťa pripravujúce sa na svoju rolu v školskom predstavení. Ale scenár jednej bežnej životnej udalosti, manželstva, sa zdá byť vypočítaný, aby zapôsobil priamo na úzku, ale silnú skupinu voličov, homosexuálnu lobby, keďže jediný zasnúbený pár, ktorý ukazujú je pár homosexuálnych mužov. 

„Toto leto sa zosobášim s niekým, na kom mi skutočne záleží,“ hovorí mužský hlas, zatiaľ čo dvaja muži kráčajú dole po ulici ruka v ruke. Neskôr sa v reklame ukáže ďalší homosexuálny pár, tentoraz dve ženy na gauči, ktoré sa k sebe nakláňajú a dotknú čelom.

Dôraz reklamy na homosexuálne vzťahy je taký silný, že pre televízne vysielanie v Rusku bol obsah tohto videa označený ako 18+ „pre dospelých“ v súlade s ruským zákonom zakazujúcim pro-homosexuálnu agendu pre mladšie publikum.

Medzitým doma v USA udrel na pani Clintonovú prezident Rady pre výskum rodiny Tony Perkins kvôli „vyzdvihovaniu homosexuálnej agendy nad iné kľučové americké priority“ vo videu. Podotkol, že sa v ňom neobťažovali spomenúť témy ako klesajúcu ekonomiku alebo islamský terorizmus, namiesto ktorých uprednostnili „manželstvo“ homosexuálov.

Perkins takisto poukázal na niečo, čo videl ako Freudovský omyl na novej webstránke Clintonovej kampane, ktorá sa pôvodne začínala slovami, „[Hillary] bojovala proti deťom a rodine počas celej jej kariéry.“ Perkins uznal, že vyhlásenie je pravdepodobne preklep, ale povedal, že napriek tomu to je výstižné.

„Aspoň raz ... Hillary Clintonová možno hovorí pravdu, a dokonca na webstránke svojej politickej kampane!“ napísal Perkins vo svojom periodiku Patriot Post. „Počas svojej dlhej kariéry senátorky a americkej top diplomatky bola Hillary Clintonová globálnou bojovníčkou za potraty na požiadanie a úplné zničenie prirodzenej rodiny. To ju robí kýmkoľvek, len nie spojencom detí alebo rodiny.“

Medzitým riaditeľ Americkej asociácie rodiny pre vládne záležitosti Sandy Rios vzniesol do éteru sťažnosť na zjavný nedostatok tradičných rodín s dvoma rodičmi v reklame.

Presne vypočítaná diverzita v reklame uvádza dve zjavne slobodné matky, dva homosexuálne páry, niekoľko detí alebo heterosexuálne páry na dôchodku, niekoľko rasovo rozdielnych slobodných, afro-americký pár čakajúci dieťa a dvoch bratov. Rios povedal, že medzi tým však jedna demografická skupina zjavne chýbala: „Anglo-americký muž so ženou a rodinou v kostole. To tam nevidíme,“  povedal Rios.

Rios nebol jediným komentátorom, ktorý si všimol selektívny charakter diverzity v reklame. TV moderátor pre CNN Carol Costelo venoval celý segment otázke, prečo sa reklama Clintonovej zameriava na slobodné matky, homosexuálnych mužov a menšiny, pričom takmer vylučuje biele jadrové rodiny a heterosexuálnych mužov. „Kto je Clintonovej publikum?“ pýtal sa Costello a zavolal si komentátorov ako je S.E. Cupp and Donna Brazileová, aby vec predebatovali.

Cupp, rebublikánsky stratég, povedal, že Clintonová riskuje „prešvihnutie“ smerom k feministkám, homosexuálom a iným voličom hlasujúcich podľa identity na úkor znepriatelenia heterosexuálnych mužov a konzervatívnych žien. Prístup vyhlásenia prezidentskej kampane zameranej na segmenty prirovnal neúspešnej kampani demokrata Marka Udalla do amerického senátu za štát Colorado z roku 2014. Udall v nej tak agresívne nadbiehal feminisstickým, pro-potratovým voličom, že si od celoštátnych médií vyslúžil prezývku „Mark Uterus“.

Brazileová, dlhoročná poradkyňa pre Hillary aj jej manžela Billa, povedala, že zameranie reklamy na homosexuálov a feministov bolo pravdepodobne vypočítané, aby zapôsobila na mileniálnych demokratov, ktorí výrazne podporili viac liberálneho Baracka Obamu počas primáriek v Demokratickej strane v roku 2008. Brazileová povedala, že Clintonová môže profitovať na mladých mileniáloch, ktorí boli ešte príliš mladí na to, aby ju volili naposledy a ktorí sú presne tak liberálni, ak nie viac, ako boli ich starší kolegovia pred ôsmymi rokmi. A v súboji, kde je jej pokročilý vek spornou otázkou je možné, že cíti potrebu upevniť svoju pouličnú povesť progresívnej političky medzi novými demokratickými voličmi, ktorí ešte nosili plienky, keď ona a jej manžel opúšťali Biely dom. Pri súčasnej obsesii médií všetkým homosexuálnym možno Clintonová vydedukovala, že najľahšou cestou, ako prejsť progresívnym kontrolným testom, je zamávať dúhovou vlajkou. 

Clintonová najskôr ohlásila svoju podporu pre legalizáciu „manželstva“ rovnakého pohlavia vo videu z roku 2013 pre aktivistickú skupinu homosexuálov s názvom „Kampaň za ľudské práva“. Vo videu nazvala rapídny kultúrny posun smerom k akceptácii homosexuálneho správania za „dych vyrážajúci a inšpirujúci,“ ale povedala, že „cesta je ďaleko od konca.“

Clintonová takisto signalizovala svoju angažovanosť pre homosexuálne témy, keď si za manažéra jej prezidentskej kampane v roku 2016 vybrala Robbyho Mooka, otvoreného homosexuála. Mook (35) je asi najznámejší dlhodobím organizovaním finančných zbierok pre demokratov a Clintonovej dobrého kamaráta Terryho McAuliffeho v štedro dotovanej kampani na guvernéra Virgínie z roku 2013. Počas nej McAuliffe zotrel republikánskeho generálneho prokurátora Generál Kena Cuccinelliho ako myzogýna a bigota kvôli jeho kresťanskému svetonázoru a nesúhlasu s „manželstvami“ rovnakého pohlavia.

Zdá sa však, že zatiaľ tento prístup funguje, prinajmenšom na samozvaných „progresívnych“. Bryan Butler, homosexuálny komentátor pre Philadelphia Magazine, tak chválil Clintonovú za prominentné zobrazenie homosexuálnych vzťahov počas reklám jej prvej prezidentskej kampane. 

„Môže to byť po prvý raz, čo dôležitý kandidát na prezidenta zobrazil homosexuálne páry pozitívnym spôsobom v materiáloch kampane,“ napísal Butler. „Niet pochýb, že Clintonová bola spojencom LGBT lobby v minulosti, ale jej úvodné video jasne ukazuje, že je nehanebne ich plnou podporovateľkou.“

Dvaja homosexuálni muži z reklamy, Jared Milrad a Nathan Johnson, povedali pre the Washington Blade, že nevedeli, že ich nahrávajú na oznámenie na kampaň. Aj tak však boli nadšení.

„Keď nás prvýkrát kontaktovali, v podstate nám tak trochu povedali, čo chcú robiť a povedali, že robia interview s ľuďmi, ktorí prechádzajú veľkými zmenami v živote. Tiež povedali, že to má nejaké spojenie s Hillary, ale nepovedali presne aké,“ povedal Johnson pre Blade.

„Boli sme skutočne vzrušení, keď sme videli, že naše interview bolo použité v oznámení o kampani,“ povedal Milrad. „Bolo to osobitne dojímavé vidieť senátorku Clintonovú, ako dala zobraziť zasnúbený homosexuálny pár, aby sa legálne zosobášili. Urobila tak ako prvá z hlavných prezidentských kandidátov. Pre nás toto rozhodnutie demonštruje angažovanosť ministerky Clintonovej pre rovnosť LGBT a typ inkluzívneho vodcu, ktorým by ako prezidentka bola.“

Po vydaní videa, Milrad a Johnson ihneď použili Twitter, aby pozvali Clintonovú zúčastniť sa na ich plánovanom „sobášnom“ obrade v Chicagu v júli tohto roku. Obidvaja muži povedali, že plánujú finančne podporiť Clintonovej kampaň a možno sa stať aj jej dobrovoľníkmi.  

Kým však homosexuálni aktivisti a ich spojenci oslavujú Clintonovej samozvanú podporu, pro-rodinní vedúci varujú potencionálnych republikánskych kandidátov, aby nepreháňali, čo sa týka vplyvu hlučnej, ale štatisticky nevýznamnej skupiny voličov, ktorí sú motivovaní homosexuálnou agendou. 

„[Clintonová je] istota pre 2.3% Američanov, ktorí sú homo- alebo bi-sexuálni. Zatiaľ čo ... zvyšných 97.7% voličov nie je,“ napísal Bryan Fischer, hlava Asociácie americkej rodiny v článku z polovice apríla. 

„Pointa jednoducho je, že republikánski kandidáti si musia uvedomiť, že pre nich neexistuje žiadna možná cesta, aby v téme homosexuality predstihli takú tvrdú liberálku ako je Hillary. Vždy ich dokáže tromfnúť. To sa neoplatí ani skúšať. Takže v tom nie je žiadny zmysel, aby to skúšali,“ napísal Fischer. „Ona bude vždy schopná urobiť o jeden sľub viac ako vy, jednoducho preto, že pre ňu neexistuje žiadne logické miesto, kde by zastavila. Pri podpore sexuálne abnormálneho správania bude vždy schopná ísť ďalej ako republikán, pretože vo svete liberálov neexistujú prakticky žiadne obmedzenia pre ľudské sexuálne správanie. Konzervatívec to nikdy nemôže povedať alebo si to myslieť bez toho, aby nezradil niektoré alebo všetky dôvody, pre ktoré sa nazýva konzervatívec.“

„Takže, republikáni, možno by ste tiež mali vyjsť von z dverí v neohrozenej podpore pre prirodzené manželstvo,“ pokračuje Fischer. „Nemáte čo stratiť a môžete všetko získať.“